BĒRNU BALLĪŠU ROTAĻAS

bigshow.lv-rotalu-hederis

Kas ir bērnu ballīte bez jautrām spēlēm?

VISAS SPĒLES

Nebeidzamais stāsts

Tev vajadzēs papīru un rakstāmos, maisu vai somu. Dalībnieku skaits nav ierobežots.

  1. Katrs bērns uz mazas lapiņas uzraksta kādu stāsta tematu. Katrs var aizpildīt arī vairākas lapiņas, tās visas salieciet maisā.
  2. Izlozējiet, kurš sāks stāstu. Pirmais stāstītājs izvelk no maisa lapiņu, nolasa tematu un sāk stāstīt, liekot lietā visu savu iztēli.
  3. Pēc brīža stāstītājs dod vārdu savam blakussēdētājam. Tas arī izvelk lapiņu un turpina stāstījumu, piepinot iepriekšējam stāstam jauno sižeta līniju.

Jo dažādāki būs temati, jo smieklīgāks iznāks stāsts. Iedomājieties, ka stāstā par daiļo princesi un pūķi jums piepeši jāiesaista ķenguri vai ūdensžurkas, bet tūlīt pēc tam ceļojums gaisa balonā. Spēle būs vēl interesantāka, ja bezgalīgo stāstu papildināsiet ar teatrālām kustībām.

Dejojam

Visi spēles dalībnieki sastājas aplī sadodas rokās un visiem dodoties vienā virzienā dzied:

“ Deju šo dejojam pam pa ram pam pam, deju šo brīnišķo pam pa ram pam pam “ un tad palēnām sarežģījām spēles noteikumus dalībnieki vairs savstarpēji neturas rokās, bet gan elkoņos pēc tam aiz deguniem, ausīm, ceļiem un potītēm.

Skaitam līdz 5

Spēles vadītājs uz vienas rokas pirkstiem rāda skaitļus no 1 līdz 5 pēc tam kāpinot tempu un skaitļus nerādot secībā pēc kārtas bērni kļūdīsies un paši smies par to, ka ir sajaukuši.

Uzmanības spēle

Tiek izdomāti 5 vārdi, var vairak vai mazāk atkarībā no dalībnieku skaita, bet vārdu vietā var ņemt arī skaitļus, piemēram, no 1 līdz 5 un tad uz katru skaitli jāizdomā, kāda noteikta kustība un skaņa, tad vārdus vai skaitļus sauc jauktā secībā, dalībniekiem būs gan jautri izpildīt jūsu izdomātās kustības un skaņas kā arī uzmanības pārbaude, lai nesajauktu, dalībnieki, kuri sajauc izstājas.

Jautrā čūska

Spēles dalībnieki sastājas vienā garā čūskā (rindā) uzliekot priekšā stāvošajam rokas uz gurniem. Speles uzdevums čūskas priekšai noķert tās asti, kad čūskas aste tiek noķerta tā nāk rindas priekšā un ķer spēles dalībnieku, kurš tagad ir kļuvis par čūskas asti, lai spēli sarežģītu to ir iespējams veikt arī tupus stāvoklī.

Karsts un auksts

Viens spēles dalībnieks iziet no istabas pārējie noslēpj kādu priekšmetu, kad priekšmets ir noslēpts dalībnieks atgriežas atpakaļ un meklē priekšmetu, pārējie palīdz ar norādēm “karsts” , ja dalībnieks ir tuvu priekšmetam un “auksts” , ja dalībnieks ir tālu no priekšmeta.

Lēnāk brauksi tālāk tiksi

Kamēr spēles vadītājs neskatās ir jāmēģina tuvoties un pieskarties vadītajam, bet kamēr vadītājs skatās visiem jābūt sastingušiem, ja kāds izkustās, tam jādodas uz sākumu.

Atkārtošanas spēle

Visi spēles dalībnieki atkārto visu, ko saka un dara spēles vadītājs, tas kurš kļūdās no spēles izstājas ārā.

Spēle - "Diena un Nakts"

Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingts, tajā brīdī spēles vadītājs pārbauda vai tik tiešām neviens nekustās, ja kāds dalībnieks tomēr pakustās, tad viņam no spēles ir jāizstājās. Uzvar tas dalībnieks, kurš paliek pēdējais. Jautrākai spēlei var izmantot mūzikas pavadījumu un “Diena” laikā visi dejo, bet kad mūziku apstādina iestājas “Nakts”

Spēle - "Astītes"

Visi spēles dalībnieki tiek sadalīti divās komandās. Tiek noteikts spēles laukums no kura ārā izkāpt nedrīkst. Katrai komandai tiek piešķirta noteiktas krāsas astīte (lentīte), piemēram zaļā un sarkanā komanda. Astīte jāpiestirpina tā, lai turētos, bet tajā pašā laikā būtu labi redzama un viegli noraujama. Spēles uzdevums izraut pretienieku komandai astītes. Uzvar tā komanda, kurai ir palikušas vairāk astītes.

Spēle - "Skrien visi tie, kuri..."

Spēles dalībnieki tiek sastādīti vienā telpas pusē. Tiek noteikts spēles laukums. Spēles uzdevums tikt no viena laukuma puses uz otru, ja tev piemīt kāda noteiktā īpašība vai darbība, kuru sauc spēles vadītājs, piemēram: “Skrien visi tie, kuriem garšo saldējums” vai “Skrien visi tie, kuriem patīk peldēt”, Ja Tev nepiemīt kāda noteiktā īpašība vai darbība, tad tev ir jāstāv uz vietas un esi drošībā. Spēles vadītājs, kurš sauc noteiktās īpašības un darbības stāv laukuma vidū un cenšas noķert tos, kuri šķērso laukumu. Tas, kurš tiek noķerts nāk vadītāja vietā un turpina vadīt spēli.

Spēle - "Veiklās kājas"

Lai spēlētu spēli nepieciešama virve. Spēles dalībnieki nostājas aplī, bet spēles vadītājs ar virvi apļa vidu un sāk griest virvi uz riņķi, bet spēles pārējie dalībnieki savukārt lec tai pāri. Dalībnieks, kurš pieskarās virvei no spēles izstājās. Uzvar, tas kurš spēlē noturās visilgāk.

Spēle - "Ceļotāji"

Spēles dalībnieki sadalās vairākās komandās pa divi. Komandas dalībnieki nostājas viens otram pretī. Viens no komandas stāv uz vietas, bet otrs pēc spēles starta signāla sāk saukt lietas, kuras nepieciešamas ceļojumā, par katru nosaukto lietu drīkst pavirzīties par vienu pēdu tuvāk savam komandas biedram. Uzvar tā komanda, kura pirmā nonāk pie sava pārinieka. Komandas biedri var mainīties kā arī mainīt spēles noteikums un likt saukt citas lietas piemēram augļus, pilsētas, profesijas.